Hizmetlerimiz

İthalat

İthalat departmanımız, müşterilerimizin isteklerini en iyi şekilde yerine getirebilmek ve dijitalleşen gümrük sisteminde ithalatçı ve gümrük arasında köprü kurabilmek için konusunda uzmanlaşmıştır.

Dış ticarette artık; işlemlerin doğru yapılması kadar hızlı bir şekilde yapılmasının da önemini bilen müşteri temsilcilerimiz, diğer departmanlarımız ile entegre bir şekilde çalışmaktadır. İthal edilecek mal ile ilgili ön çalışmanın yapılmasında, firmanın vermiş olduğu talimatta belirtilen adrese malın fiziki teslimine kadarki tüm aşamaları birebir takip eden müşteri temsilcilerimiz ile malınızın ne zaman, hangi aşamada olduğunu ister e-postanızdan ister direkt müşteri temsilcilerimizden her an öğrenebilirsiniz.

  • İthal edilecek eşya ile ilgili ön çalışmanın ve ilgili G.T.İ.P. tespitinin yapılması.
  • İthalat için gerekli evrakların alınması.
  • Uygun rejimin tatbikinin yapılması.
  • Eşyanın muayenesinin yapılması.
  • Tahakkukların yapılarak ilgili teminat ve vergilerin ödemelerinin yapılması.
  • İlgili firmanın vermiş olduğu talimatta belirtilen adrese malın fiziki tesliminin yapılması.
  • Evrak teslim formu ile evrakların müşteriye ivedilikle teslim edilmesi.

ithalat
ihracat

İhracat

Son yıllarda ülkemizin artan ihracat potansiyeline bağlı olarak, sürekli değişen gümrük mevzuatına hakim, ihracat konusunda tecrübeli personelimiz ile her zaman hizmetinizdeyiz.

İhracat departmanımız, merkez ihracat personelimiz ve destek birimlerimizle entegre biçimde hizmet vermektedir. Merkez ihracat departmanımızdaki müşteri temsilciliği sistemi ile bütün ihracat işlemleriniz başından sonuna kadar sizin için seçilen müşteri temsilciniz tarafından yürütülmektedir.

  • İhrac edilecek eşya ile ilgili ön çalışmanın ve ilgili G.T.İ.P. tespitinin yapılması.
  • İhracatçı birliklerine üyelik işlemlerinin yaptırılması.
  • ATR., EUR. 1, Menşe Şahadetnamesi gibi belgelerin düzenlenmesi ve onayı.
  • Bilgisayar ortamında beyannamenin düzenlenmesi ve operasyon işlemlerinin tamamlanması.
  • Yüklenen aracın gümrük işlemlerinin takibinin yapılması.
  • Vesaiklerin nakliye firmasına teslim edilmesi.
  • Gümrük çıkış beyannamesinin kapatılması.
  • Evrak teslim formu ile evrakların ve kapatılan gümrük çıkış beyannamesinin ihracatçı firmaya teslim edilmesi.

TEK PENCERE SİSTEMİ

Ülkemizde ithalat ya da ihracat yapabilmek için gümrük beyannamesine eklenmesi gereken yaklaşık 330 adet farklı belge bulunmaktadır. Ve bu belgelerin sadece 21 tanesi gümrük idaresinden temin edilebilmektedir. Dolayısıyla bu belgeler için birçok farklı yere başvuru yapmak zorunda kalınmaktadır. Ancak tek pencere sistemi ile biz bu zaman kaybını ve hengameyi ortadan kaldırarak, her şeyin bir sistem üzerinden ilerlemesini sağlıyoruz.

Bu sistem sayesinde bilgiler ve belgeler elektronik ortamdan bakanlığa gönderileceğinden, belge sahteciliğinin de önüne geçilecek ve belgelerin takibinin yapılması da kolaylaşacaktır. Sistemin e-başvuru aşamasının hayata geçirilmesi ile birlikte firmaların izin ve belge temin etme sürecinde tek noktaya başvuru yapmaları ve sonuçları tek noktadan almaları sağlanacaktır. Böylece firmaların kamu kurumları arasında "gel-git" yapmasının ve zaman kaybının önüne geçilmektedir. Ayrıca firmaların işlem maliyetleri düşecek ve uluslararası rekabet güçleri artacaktır.

Yukarıda da görüldüğü gibi ilerleyen zaman içinde tüm gümrük işlemleri bilgisayar üzerinden takip edilebilecek olup sadece gerektiği zaman saha kontrolü yapılacaktır. Dolayısıyla bu değişen sürece adapte olmayan mükelleflerin çok fazla zorluk yaşayacağı görülmektedir. Biz Gün Gümrük Müşavirliği olarak bu sistemi en başından itibaren takip ediyoruz. Kadromuzu değişen ve gelişen bilgisayar ortamına göre revize ettiğimiz için hiçbir zorluk çekmeden bu yeni sisteme adapte olabilmekteyiz. Ayrıca bu sistemden çok daha önce kullandığımız çeşitli interaktif hizmetlerimiz de vizyonumuzun ileriye dönük olduğunun bir göstergesi durumundadır.


tekpencere
ihracat

LOJİSTİK

Son yıllarda ülkemizin artan ihracat potansiyeline bağlı olarak, sürekli değişen gümrük mevzuatına hakim, ihracat konusunda tecrübeli personelimiz ile her zaman hizmetinizdeyiz.

İş ortağı olduğumuz ELÇEOĞLU ANTREPO ile siz müşterilerimize daha iyi hizmet sunabilmek için çalışmaktayız. Antrepomuzdaki hizmetlerimizden bazıları:

Genel Antrepo: 6000 metrekarelik kapalı, 5000 metrekarelik açık, 1000 metrekarelik serbest alanda konumlanan ve 9 adet aracın aynı anda yanaşmasına olanak sağlayan altyapısı ile antrepomuz müşterilerimize hizmet sunmaktadır. Hadımköy’deki merkez tesislerinde depolama üniteleri, kafes sistemi, yönetim ofisi, üstün telekomünikasyon ağı ile yer alan grubumuz, yüksek kapasiteli iş makineleri, ağır yükler için gerekli ekipmanlarıyla her tür gereksiniminizi karşılayacak şekilde tam donanımlı bir hizmet üssü konumunda görev yapıyor.

Serbest Depolama: Gümrüklü veya gümrüksüz depo ve antrepolarımızda hasarsız, güvenli, temiz ve düzenli olarak her türlü riske hatta deprem riskine karşı sigortalı olarak, elinizin altında tutuyoruz.

İç Nakliye Hizmetleri: Firmamızın sahip olduğu veya iş anlaşmaları yaptığımız her tip ve boyuttaki kamyonları ile antrepomuzdan malın teslim edileceği yere kadar iç nakliye hizmetlerimizden yararlanabilirsiniz.

İNTERAKTİF HİZMETLER

Muhasebe ve Faturalama Sistemi: Gümrükleme işlemlerimizde alanında en iyi olan Evrim Yazılım Sistemi'ni kullanmaktayız. Ayrıca siz müşterilerimize daha hızlı ve hatasız bir şekilde hizmet sunabilmek için ön muhasebe ve genel muhasebe sistemimizi de Evrim programıyla entegre bir şekilde yürüterek daha hatasız bir çalışma ortamı yaratmış bulunmaktayız. Kesilen her faturanız isteğinize göre size ulaşmadan bir gün önce e-posta ve ertesi gün kuryelerimiz aracılığı ile size ulaştırılmaktadır.

Gün Dosya Takip Sistemi: Dosya takip sistemi kullanarak siz müşterilerimiz ile anında bilgi paylaşımında bulunmaktayız. Gümrüklerde çalışan personellerimizde bulunan barkod okuyucular ile dosyanızın gümrükteki her adımını isteğinize göre anında e-posta ya da mesaj yoluyla takip edebilirsiniz.

Gemi Uçak Takip Sistemi: Kurum içinde oluşan evrak hareketleri ve müşterilerle yapılan iş çerçevesinde oluşan evrak trafiğinin elektronik ortamda kayıt altına alınmasını, iş sürecinin hızlandırılmasını, tıkanan noktaların belirlenmesini, tespit edilen bu tıkanıklıkların aşılmasını sağlayan ve bütün bunların yanında evrak akış planlamasını yönlendiren bir yönetim bilgi sistemidir.

Yükümlü Kayıt ve Takip Sistemi: Gümrük işlemlerine ilişkin olarak elektronik ortamda beyanda bulunmak isteyen gerçek/tüzel kişi veya temsilcilerin bilgilerinin elektronik ortamda kaydı, takibi ve kontrolü amacıyla oluşturulmuş bir programdır.

Dijital Arşiv Sistemi: Siz müşterilerimize verilen kullanıcı adı ve şifre ile 7 gün 24 saat boyunca ulaşabileceğiniz, kurum içinde oluşan evrak hareketleri ve müşterilerle yapılan iş çerçevesinde oluşan evrak trafiğinin elektronik ortamda kayıt altına alınmasını, iş sürecinin hızlandırılmasını, tıkanan noktaların belirlenmesini, tespit edilen bu tıkanıklıkların aşılmasını sağlayan ve bütün bunların yanında evrak akış planlamasını yönlendiren bir yönetim bilgi sistemidir.

Yedekleme: Yeni yedekleme teknolojileri ile yüksek performanslı yedekleme ve kurtarma operasyonları, veri tekilleştirme cihazı ile manyetik ortama alınmaktadır. Günlük-haftalık ya da aylık olmak üzere veri merkezi dışına çıkarılmaktadır.


tekpencere
ihracat

DİĞER HİZMETLER

Gün Gümrük Müşavirliği olarak müşterilerimize ithalat, ihracat ve lojistik hizmetlerinin yanında birçok konuda daha yardımcı olmaktayız. Bunlardan bazıları; nakliye hizmetleri, sigorta hizmetleri, devir işlemleri, teminat çözümleri, danışmanlık hizmetleri, kurye hizmetleri, vb.

  • Teşvik Danışmanlığı
  • Transit Rejimi Uygulamalar
  • Gümrük Antrepo Rejimi İşlemleri
  • Geçici İthalat Rejimi Uygulamalar
  • Dahilde İşleme Rejimi Uygulamaları
  • Hariçte İşleme Rejimi Uygulamalar
  • Onaylanmış Kişi Statüsü Belgesi işlemleri
  • Devir işlemleri
  • Geri Gelen Eşya, Mahrece İade işlemleri
  • Özet Beyan, Geçici Depolama, TIR Tescil İşlemleri
  • Yatırım Teşvik Belgesi (Y.T.B.) işlemleri
  • ATA Karnesi İşlemleri
  • Kontrol & Uygunluk Belgesi İşlemleri
  • Garanti Belgesi ve Muafiyet İşlemleri
  • EPDK, İSGÜM İzin Belgesi İşlemleri
  • Kullanılmış Makine İthalat İzin İşlemleri
  • Kota ve Gözetim Belgesi İşlemleri
  • Teminat Çözüm İşlemleri
  • Bağlayıcı Tarife Uygulamaları
  • Her Türlü İhtilafların Çözülmesi, İtiraz ve Takibi
  • Yazılı / Sözlü Danışmanlık Hizmeti

Neden bizimle çalışmalısınız?

  • Tecrübeli ve Güvenilir

    1991 yılından itibaren gelen bir tecrübe ve bu tecrübenin sektör içerisinde ve dışarısında bize getirdiği güvenilirlikten ötürü her daim işinizin yolunda olduğuna emin olabilirsiniz.

  • Bütünleşik Hizmet Anlayışı

    Gün Gümrük olarak size başlangıçtan sona kadar bütünleşik bir hizmet sağlıyoruz. Bu sayede sizin herhangi bir durumu veya farklı hizmetler arası geçişleri takip etmenize gerek kalmadan uzman ekibimiz tarafından işletilen bir sisteme sahip oluyorsunuz.

  • Taahhüt Ediyoruz

    Firma olarak müşterilerimize değer veriyoruz ve bunu da bze teslim ettiğiniz işinize sizin gibi özen göstererek yapıyoruz. İhracat bilgi formunu tam ve eksiksiz doldurduğunuz koşulda çıkabilecek olan hataların sorumluluğunu alıyoruz.

Values

ISO 9001

World Customs Organization

İSTANBUL GÜMRÜK MÜŞAVİRLERİ DERNEĞİ

İTKİB